معرفی بزرگترین دیزنی لندهای دنیا

بهترین مقاصد تفریحی دیزنی در سراسر جهان، از جمله مکان‌هایی هستند که لذت دیدن و گردش در آنها را نباید از دست داد. هر کودک و نوجوانی رویای بازدید از این مکان های شگفت‌انگیز و دیدن شخصیت‌های محبوب انیمیشنی خود را در سر می‌پروراند. این شوق و هیجان به هیچ وجه مختص کودکان نیست و بسیاری از بزرگ‌ترها هم از جذبه و تماشای والت دیزنی و دنیای انیمیشنی آن لذت می‌برند. اگر شما نیز از علاقمندان به دیزنی و جلوه‌های جذاب آن هستید، باید بدانید که در کشورهای مختلف، امکان دیدن این مکان‌های شگفت‌انگیز و شخصیت‌های دلخواهتان وجود دارد.

معرفی بهترین دیزنی لندهای جهان

دیزنی لند، یک مجموعه تفریحی با تم مشخص یا همان پارک است که اولین نمونه آن در سال ۱۹۵۵ به بهره‌ برداری رسید. این مجموعه‌ها به مالکیت شرکت والت دیزنی هستند و به دلیل طراحی خاص و شخصیت‌های منحصر به فرد ، در سراسر جهان شناخته شده و طرفداران زیادی دارند. اگرچه دیزنی لند اصلی در آمریکا واقع است، اما نسخه‌های مشابهی از آن در کشورهای دیگر نیز وجود دارد. آمریکا، فرانسه، ژاپن و چین از جمله کشورهایی هستند که دیزنی لندهای مشهور و معروفی دارند. جالب است بدانید که دیزنی لند به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی جهان در فهرست بازدید بیشترین تعداد گردشگران قرار دارد. این پارک‌های جذاب سالانه حدود ۱۳.۳ میلیون نفر را جذب می‌کنند. در ادامه، چند مورد از بهترین دیزنی لندهای جهان معرفی می‌شوند.

دیزنی لند پاریس

یکی از بهترین مقاصد دیزنی لند جهان، دیزنی لند پاریس است که که قدیمی‌ترین نمونه کپی شده از دیزنی لند آمریکا است. در ابتدا مردم فرانسه این پارک را به دلیل اقتباس از سبک آمریکایی آن نپذیرفتند، اما اکنون این دیزنی لند به یکی از جاذبه‌های مشهور و معروف فرانسه و حتی اروپا تبدیل شده است. این دیزنی لند در شهر مارن، حومه شرقی پاریس واقع شده و تقریباً ۵۱ کیلومتراز پاریس فاصله دارد. وقتی شما وارد دیزنی لند پاریس می‌شوید، به نظر می‌آید که به دنیای افسانه‌ای از داستان‌هایی همچون “سفیدبرفی و هفت کوتوله” و “سیندرلا” پا گذاشته‌اید و ممکن است بخواهید یک سری به “رابینسون کروزوئه” بزنید. حتی اگر به این دنیا علاقه ندارید، می‌توانید در دنیای “ماشین‌های زمان” یا “آدم فضایی‌ها” قدم بگذارید. در دیزنی لند پاریس، ۷ هتل با امکانات از ۲ تا ۵ ستاره وجود دارد. همچنین در این مجموعه، استودیوها و استخرهایی نیز وجود دارد که در استودیوها کودکان می‌توانند انیمیشن‌های دیزنی را تماشا کنند.

همچنین مغازه‌های ویژه‌ای برای فروش محصولات دیزنی، رستوران‌ها و تئاترهای کودکان در این مرکز تفریحی قرار دارد. جالب است بدانید که دیزنی لند پاریس در سال ۲۰۰۸ به عنوان پربازدیدترین جاذبه اروپا شناخته شد. دیزنی لند پاریس مجموعه‌ای از دنیاهای بازی متنوع است که هر قسمت دارای شخصیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی است. تمام این بخش‌ها به خیابان اصلی پارک متصل می‌شوند. در این خیابان، در زمان‌های خاص، شخصیت‌های انیمیشنی دیزنی در مراسم رژه شرکت می‌کنند و موسیقی آنها را همراهی می‌کند.

پیشنهاد ویژه : خرید عمده اسباب بازی با بهترین قیمت

نمونه‌هایی از بازی‌ها

در ادامه به معرفی انواع بازی های این دیزنی لند میپردازیم .

فضاچرخ

یک نوع ترن فضایی پوشیده که سرعت حرکت آن ۷۰ کیلومتر در ساعت با ۳ چرخش ۳۶۰ درجه دارد. نسخه‌های دیگر این بازی در شعبات دیگر پارک بدون چرخش ۳۶۰ درجه وجود دارند.

سارقان دریایی کارائیب

یک سفر ده دقیقه‌ای در واگن‌هایی که روی آب حرکت می‌کنند و همراه با دوبار پرتاب شدن در شیب‌های تند. در این بازی، ماجرایی مشابه سارقان دریایی با کشتی‌ها، قتل و غارت‌ها و حتی اسکلت‌های زنجیر شده شبیه ‌سازی شده است. نکته جالب این است که تمام کارکنان غرفه‌ها لباس و نقشهای مرتبط با این ماجرا را اجرا می‌کنند.

برج هالیوود یا برج وحشت

که در پارک دوم به نام استودیو والت دیزنی قرار دارد. قصه مرتبط با یک هتل در سال ۱۹۳۹ است که برخورد صاعقه با آن اتفاقاتی عجیب و وحشتناک را برای مسافرانش در آسانسور رقم می‌زند. بعد از آن که در یک کتابخانه متروکه در لابی هتل و در یک تلویزیون قدیمی داستان تعریف می‌شود، با طی یک صف به موتورخانه هتل با آسانسورهای خراب وارد می‌شوید. پس از آن، یک سفر هیجان‌انگیز درون آسانسور به شما چشم زخم می‌زند.

کشتی ترنی کراش

از دیگر وسایل هیجان‌انگیز پارک که ماجرای یک سفر تاریک در استرالیا را تعریف می‌کند. در محیط کارتون در جست و جوی نمو با سرعت حرکت می‌کند. این کشتی محبوب تنها در دیزنی لند پاریس وجود دارد و صف آن بسیار طولانی است بنابراین آن را در ابتدای برنامه گردش خود برنامه ‌ریزی کنید.

کوه بزرگ صاعقه

ترنی که شما را وارد معدن اسخراج طلا می‌کند. ویژگی اصلی آن فضای بازی فوق‌العاده و قرار گرفتن در جزیره‌ای باستانی است.

هزینه بازی در دیزنی‌لند پاریس

هزینه بازدید از این تفریحات بسیار گران است. همانند بسیاری از پارک‌های دیگر، شما تنها هزینه ورودی را پرداخت می‌کنید و برای هر قسمت پولی نیاز نیست پرداخت کنید. بنابراین مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مناسب بسیار مهم است. هزینه بلیت ورود بزرگ‌ترین‌ها برای هر بزرگسال ۹۰ یورو و هر کودک ۶۴ یورو است. بلیت ورود را تا آخرین لحظه در پارک نگه دارید.

دیزنی لند هنگ‌کنگ

اگر به هنگ کنگ سفر کردید، حتماً در برنامه خود بازدید از دیزنی لند را در نظر بگیرید، به ویژه اگر کودک همراه دارید. در بسیاری از تورهای چین، بازدید از دیزنی لند به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در نظر گرفته می‌شود، زیرا دیزنی لند هنگ کنگ نیز به عنوان یکی از بهترین دیزنی لندهای دنیا شناخته می‌شود. ترکیب فرهنگ چینی با دنیای دیزنی، این مکان را بسیار جذاب ‌تر کرده است. وقتی به دیزنی لند هنگ کنگ می‌آیید و مکان‌های زیبا همراه با هتل‌های موضوعی دیزنی لند را می‌بینید، انگار که از دنیای واقعی فاصله گرفته و به دنیایی از خواب و رویاها وارد شده‌اید. امکان تجربه غذاهای خوشمزه چینی و آسیایی نیز باعث جذابیت بیشتر دیزنی لند هنگ کنگ شده است.

 

لازم به ذکر است که دیزنی لند هنگ کنگ کوچک‌ترین نمونه از دیزنی پارک‌های جهان است. این پارک با ورود به خیابان اصلی آمریکا شروع می‌شود، جایی که معماری بافت قدیمی، چراغ‌های گازی و کالسکه‌ها به چشم می‌خورند. با ورود به این منطقه، شما انگار به دنیای آمریکای قرن بیستم وارد شده‌اید و می‌توانید تاکسی‌های کلاسیک، قطار شهری و سالن شهر را تماشا کنید. در این خیابان، فروشگاه‌های جذابی نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها سوغاتی‌های عالی تهیه کنید. مناطق ماجراجویی و سرزمین خیال از جمله بخش‌های اصلی این پارک هستند که با حضور در آنها می‌توانید به جزیره تارزان سفر کنید و یا با سیندرلا و زیبای خفته دیدار کنید.

نمونه هایی از بازی ها

در ادامه با بازی های دیزنی لند هنگ کنگ بیشتر آشنا میشویم.

خیابان اصلی دیزنی‌لند هنگ کنگ | Main Street U.S.A

ساختمان‌ها و مناظر خیابان اصلی دیزنی‌لند هنگ کنگ معماری کاملاً همگانی دارند و داستان‌ها و روایت‌های آنها با محیط و فضای پارک هماهنگ شده‌اند، که با واقعیت محل پارک در هنگ کنگ تطابق دارند. این بخش شامل مواردی نظیر:

آکادمی انیمیشن، هنر انیمیشن، ایستگاه راه آهن دیزنی‌لند هنگ کنگ، وسایل نقلیه خیابان اصلی و …

سرزمین خیال‌آفرینی | Fantasyland

کمی دورتر از خیابان اصلی، قلعه خفاشی زیبا و سرزمین خیال‌آفرینی واقع شده‌اند. اینجا برای کودکان به یک دنیای خیالی تبدیل می‌شود که وقتی وارد این بخش از دیزنی‌لند می‌شوند، همگی از جذابیت و هیجان پر شده و با بازی‌هایی چون:

 

چرخ و گردان سیندرلا، دامبو فیل پرنده، جنگل پریان، باغ‌های فانتزی (فنتسی گاردن)؛ آشنا می‌شوند. این بخش امکان دیدار با شخصیت‌های دیزنی را فراهم می‌کند و شامل ایستگاه راه آهن دیزنی‌لند هنگ کنگ و …

سرزمین داستان اسباب‌بازی‌ها | Toy Story Land

این سرزمین با تم مرتبط با انیمیشن معروف “داستان اسباب‌بازی‌ها” در کنار سرزمین خیال‌آفرینی قرار دارد. این بخش شامل بازی‌هایی چون:

بشکه شادی، ماشین سگ چرخان (مخصوص کودکان کوچک)، سقوط آزاد داستان اسباب‌بازی‌ها

میستیک پوینت | Mystic Point

این سرزمین جدیدترین اضافه‌شده به دیزنی‌لند هنگ کنگ است و اصلی‌ترین جاذبه آن میستیک مانور است که از نظر طراحی و سبک معماری به خانه ارواح شبیه است، اما داستان آن متفاوت است. این بخش شامل بازی‌هایی چون:

جنگل عجایب، میستیک مانور، انبار میستیک پوینت

گریزلی گالش | Grizzly Gulch

گریزلی گالش یا ورژن هنگ کنگی از فرانتیرلند دیزنی‌لند است که غرب وحشی قرن نوزدهم را بازسازی کرده است. این سرزمین کوچک و تنها دارای یک بازی (Big Grizzly Mountain Runaway Mine Cars) است که یک چرخ و فلک می‌باشد و مشابه بازی چرخ و فلک بیگ تاندر در دیزنی‌لند است.

سرزمین ماجراجویی | Adventureland

این سرزمین بزرگ‌ترین ادونچرلند در پارک‌های دیزنی در سراسر جهان است.

تومارولند | Tomorrowland

اگر بعد از بازدید از خیابان اصلی به سمت راست بروید، به تومارولند دست پیدا خواهید کرد.

هزینه بازی در دیزنی لند هنگ کنگ

هزینه بلیت ورودی برای بزرگسالان ۷۰ دلار و برای کودکان ۵۰ دلار می‌باشد که می‌توان آن‌ها را از باجه‌ی فروش بلیت تهیه کرد.

دیزنی‌لند توکیو

یکی از برترین مقصدهای دیزنی‌لند در جهان در شهر توکیو واقع شده است. بنابراین، اگر روزی به ژاپن و به خصوص توکیو سفر کنید، حتماً بازدید از دیزنی‌لند را در برنامه‌ی خود در نظر بگیرید. برای ورود به دیزنی‌لند توکیو باید ۵۰ دلار به عنوان هزینه بلیت پرداخت کنید. این پارک شامل ۷ منطقه موضوعی است که دارای تزئینات و جشنواره‌های مخصوص هر فصل هستند. اطلاع داشته باشید که در سال ۲۰۱۳، این پارک میزبان ۱۷.۲ میلیون بازدیدکننده بود و عنوان دومین پارک موضوعی پربازدید دنیا را به خود اختصاص داد. بازار جهانی در ورودی اصلی پارک واقع شده و یک مرکز خرید بزرگ است که در هر دو طرف آن، فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلف قرار دارند. بازار جهانی مهم‌ترین منطقه خرید در دیزنی‌لند توکیو است که بسیاری از بازدیدکنندگان هنگام خروج از پارک در آن توقف می‌کنند و خریدهای خود را انجام می‌دهند.

 

“سرزمین فردا” یکی از بخش‌های دیزنی لند توکیو است که تم مربوط به فضا و فناوری‌های آینده را به تصویر می‌کشد. در “شهر کارتونی” شما می‌توانید یک ناحیه کارتونی را مشاهده کنید که دنیای میکی ماوس را به صورت کوچکتر مدل کرده است. در این دنیای شبیه‌سازی شده، شخصیت‌های کارتونی مختلف، زندگی، کار و بازی می‌کنند. ” سرزمین فانتزی” نیز در وسط پارک قرار دارد و بر اساس فیلم‌های انیمیشنی کلاسیک دیزنی ساخته شده است. “کشور حیوانات” نیز یکی دیگر از مناطق جذاب دیزنی لند توکیو است که خانه‌ی کاراکتر‌های فیلم «ترانه‌ی جنوبی» والت دیزنی در آن قرار دارد.

“سرزمین غربی”، یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیزنی لند توکیو است که الهام از سرزمین‌های وسترن و مناطق واقع در امتداد رودخانه‌های آمریکا گرفته‌شده است. بخش “سرزمین ماجراجویی” در دیزنی لند توکیو نیز روحیه ماجراجویی را در شما زنده می‌کند. هر سال، جشنواره‌ها و رویدادهای مختلفی در دیزنی‌لند توکیو برگزار می‌شوند که در آنها شخصیت‌های دیزنی‌لند به صورت عروسکی یا تزئین‌شده با چراغ‌ها به نمایش درآمده و جلب توجه بازدیدکنندگان می‌کنند.

نمونه‌هایی از بازی‌ها در دیزنی لند توکیو

بازار جهانی

سرزمین فردا

شهر کارتونی

سرزمین فانتزی

کشور حیوانات

سرزمین غربی

سرزمین ماجراجویی

دیزنی لند شانگهای چین

دیزنی لند شانگهای چین در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است. این پارک شامل اقسام و انواع مختلفی از مناطق موضوعی مانند سایر پارک‌های دیزنی از جمله سرزمین ماجراجویی، سرزمین آینده، سرزمین خیال و سرزمین اکتشافات می‌باشد. علاوه بر شخصیت‌هایی مانند سیندرلا، سفیدبرفی و فروزن، شما می‌توانید بیمکس، که یکی از مشهورترین شخصیت‌های داستان‌های ابرقهرمانی است، را نیز در این پارک مشاهده کنید. وجود دو هتل برای اقامت مهمانان دیزنی لند شانگهای، شرایطی را به ارمغان می‌آورد که می‌توانید یک شب رویایی را در آنجا سپری کنید.

بیشتر بخوانید :  اسباب بازی‌های مناسب برای کودکان در سنین مختلف

دیزنی لند آناهایم در کالیفرنیا

مشهورترین دیزنی لند جهان در کالیفرنیا قرار دارد، چرا که این اولین دیزنی لندی بود که افتتاح شد. در این دیزنی لند، شما با شخصیت‌های مختلفی روبرو خواهید شد و محیط آن به شکلی مشابه فیلم‌های کارتونی طراحی شده است. در خیابان اصلی این مجموعه، انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌ها وجود دارد. تم میدان نیوآرلئانز با الهام از قرن نوزدهم، ساختمان‌های تاریک در منطقه دزدان دریایی کارائیب، ادونچرلند که با خانه‌های درختی و میکیز تون که عروسک‌های میکی ماوس و مینی ماوس در آن جا حضور دارند، از جمله تم‌های شبیه سازی شده در این پارک است.

هزینه بلیط ورود به دیزنی لند کالیفرنیا

قیمت بلیط یک روزه در روز‌های عادی (غیر تعطیل) برای کودکان در حدود ۱۲۷ دلار و برای بزرگ‌ترها تقریباً ۱۳۵ دلار است و کودکان زیر سه سال می‌توانند رایگان وارد شوند. اما توجه داشته باشید که بلیط‌های ورود به دیزنی لند پس از ۱۳ روز اعتبار خود را از دست می‌دهند.

فلوریدا؛ بزرگترین دیزنی لند جهان

نام اصلی این مجموعه دنیای والت دیزنی است و در سال ۱۹۷۱ در اورلاندوی فلوریدا افتتاح شد و بزرگترین منطقه دیزنی جهان است. به واقعیت این پارک را می‌توان به عنوان دیزنی لند اصلی نام برد. وجود یک پارک موضوعی به نام “قلمرو پادشاهی جادویی” (Magic Kingdom) و قصر سیندرلا باعث شده است که این پارک جهانی شناخته شود و جلب مخاطبانی از هر رده‌ی سنی شود. این پارک موضوعی به شما امکان می‌دهد تا با شخصیت‌های هر چهار پارک موضوعی دنیای والت دیزنی در ارتباط باشید. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیزنی لند فلوریدا، کوه آبی اسپلش است که داستانی از آهنگ جنوبی دیزنی را به تصویر می‌کشد.

همچنین بخشی به نام “قلمرو حیوانات” دارد که فضایی جنگلی را ایجاد کرده و درخت زندگی آن بسیار مشهور است. علاوه بر این، در بولوار و استودیوی هالیوود، می‌توان مراحل ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌های دیزنی را مشاهده کرد. “اپکوت” (Epcot) که یک سازه فضایی کروی است، طراحی مدرنی دارد و به نوعی جو آینده ما و زمین را به تصویر می‌کشد. از جاذبه‌های دیگر این پارک می‌توان به دو پارک آبی با نام‌های “تیفون لاگون” و “بلیزرد بیچ”، کوه فضایی، “دزدان دریایی کارائیب” و “پرواز پیتر پن” اشاره کرد.

دیزنی لند هاوایی؛ پارک آبی هیجان‌انگیز

دیزنی لند هاوایی به خاطر هتل‌های افسانه‌ای خود مشهور است. نام این پارک آولانی است و در منطقه هاوایی، کشور آمریکا واقع شده است. این دیزنی لند تا حدی با سایر مجموعه‌های دیزنی لند متفاوت است؛ زیرا از ترکیب چندین هتل و منطقه تفرجگاه تشکیل شده است و مخاطبان اصلی آن به منظور تفریحات ساحلی، اسپا و استراحت به این پارک می‌آیند.

بنابراین، اگر سوالی مبنی بر موقعیت جغرافیایی دیزنی لند برای شما پیش آمده باشد، می‌توانید به عنوان دیزنی لند هاوایی اشاره کنید و بهتر است آن را در رده پارک‌های آبی دسته‌بندی نمایید.

دیزنی لند ایران کجاست؟

در واقع، ایران هیچ دیزنی لندی ندارد! آنچه به آن به عنوان دیزنی لند ایرانی اشاره می‌شود، در واقعا یک پارک تم محور در ارومیه است به نام “چی چست”. مردم به این پارک می‌روند تا از تفریحات هیجان‌انگیزی مانند موتورسواری، رالی و کارتینگ لذت ببرند و هیجان را تجربه کنند. همچنین، شایعاتی درباره احداث یک دیزنی لند ایرانی در جزیره کیش وجود دارد، اما این پارک هنوز به بهره‌ برداری نرسیده است. اگر این پروژه به اجرا درآید، احتمالاً بسیاری از افراد از نقاط مختلف ایران به سمت آن جا جذب خواهند شد.

نکات جالبی درباره دیزنی که عجیب به نظر می‌آید!

دنیای شگفت‌انگیز دیزنی لند دارای قوانین و مقررات خاص خود است که ممکن است برای شما جالب باشد. از آنجایی که بهداشت و تمیزی در دیزنی لند از اهمیت بسیاری برخوردار است، به فروش آدامس اجازه داده نمی‌شود. همچنین به دلیل تزاحم و اذیت حیوانات از صدای بلند، فروش بادکنک هم ممنوع اعلام شده است. بزرگ‌ترها اجازه ندارند لباس شخصیت‌های دیزنی را بپوشند. یک نکته جالب دیگر این است که تا سال ۲۰۰۰ از کارکنان والت دیزنی ممنوع بود که سبیل داشته باشند و هیچ‌کس حق استفاده از زیورآلات را نداشته است، اما اکنون این قانون اعتباری ندارد. یکی از محصولات محبوب در دیزنی لند، کلاه میکی ماوس است.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله به طور خلاصه با بهترین دیزنی لندهای جهان آشنا شدید و در مورد بخش‌های مختلف، قوانین غیرمعمول و هزینه تقریبی بلیت‌ها اطلاعاتی به دست آوردید. این توضیحات تنها یک نمای کلی از جادوی و فضای دیزنی لندها را ارائه می‌دهد. بنابراین، بهتر است برنامه‌ریزی کنید تا بازدید از آنها را در برنامه‌ها و اهداف خود لحاظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست