اهمیت خرید عروسک برای کودکان

بازی با عروسک ها کودکان را تشویق می کند تا بیشتر درباره اندیشه ها و احساسات دیگران صحبت کنند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که بازی های خیالی با عروسک ها می تواند به کودکان کمک کند تا مهارت های اجتماعی، کارایی ذهن و احساساتی همچون همدلی را در خود توسعه دهند .

عروسک ها همچنین می توانند به کودکان کمک کنند تا مهارت های اجتماعی را یاد بگیرند و حتی می توانند به آنها کمک کنند تا آماده ی پذیرش یک خواهر یا برادر کوچک تر در خانواده شوند .

بازی در دوره‌ های مختلف رشد کودک ، نقش یک محرک کلیدی و اساسی را ایفا می ‌کند . کودکان بسیار مشتاق و کنجکاو هستند و جنب و جوش، یکی از ارکان مهم زندگی آن ‌ها است. تنوع بازی ‌ها و همچنین اسباب بازی ها بسیار زیاد است و هر کدام نقش خاصی در رشد ذهنی و بهبود مهارت‌ های حرکت و ارتباطی آن ‌ها ایفا می‌کنند .

کودکان از طریق بازی با اسباب بازی‌های خود استرس و فشارهای عصبی وارد شده به خود را تخلیه می‌کنند. کودک در هر سنی اسباب بازی متناسب با نیاز خود را پیدا می‌کند. وظیفه والدین است که با خرید اسباب بازی مناسب فرزندشان را در مسیر صحیح رشد هدایت کنند.

چرا اسباب بازی‌های آموزشی مهم هستند؟

چرا اسباب بازی‌های آموزشی مهم هستند؟
چرا اسباب بازی‌های آموزشی مهم هستند؟

 

اسباب بازی‌های آموزشی که در رده‌های سنی مختلف طراحی و ساخته می‌شوند، نقش کلیدی در مهارت آموزی و توسعه مهارت های ذهنی کودکان دارند. این ابزارها ذهن کودک را آماده کرده و ضمن تقویت قوه ابتکار و تخیل کودک ، بسیاری از مهارت‌های مهم و اساسی ذهنی را به کودک می‌آموزند.

خرید اسباب بازی‌های زیبا و سرگرم کننده برای هر کودکی لازم است اما همیشه در انتخاب خود باید جنبه‌های آموزشی را هم مدنظر داشته باشید تا چیزی که برای کودک می‌خرید در ارتقای شخصیتی و دانش او هم نقشی را ایفا کند.

اهمیت توجه به نحوه ی بازی کردن کودکان با عروسک ها

این فقط انتخاب کردن عروسک نیست که فرزند شما را تحت تاثیر قرار می دهد -بلکه چیزی که اهمیت دارد این است که چگونه شما و فرزندتان با آن عروسک ها و اسباب بازی ها بازی می کنید.

بنابراین جای نگرانی نیست اگر شما نمی توانید گاهی اوقات عروسک و اسباب بازی هایی دقیقا متناسب با استاندارد ها و انتظاراتتان برای کودکانتان تهیه کنید .

بازی با عروسک ها به نظر می رسد یک فعالیت حیاتی و مغزی است؛ از این رو اگر والدین یا مربیان منابع محدودی داشته باشند، به هر حال داشتن آنها بهتر از نداشتن عروسک و اسباب بازی است هرچند که گران قیمت نباشد .

هر عروسکی که شما انتخاب می کنید، محققان و روان شناسان توصیه می کنند هنگام بازی با بچه ها و عروسک های آن ها ،  والدین بر بازی تخیلی و همدلی تمرکز می کنند – چیزهایی مانند گفتن ‘آه، من تعجب می کنم که احساس عروسک در حال حاضر چیست ، آیا گرسنه است ؟’ به جای تمرکز کردن بر روی لباس عروسک یا ظاهر . تا بتوانند قوه ی تحلیل و تصمیم گیری کودک را به چالش بکشند .

کودکان معمولا شروع به نشان دادن نشانه های زبان داخلی در طول چهار سالگی می کنند. در این سن، آنها با شروع به بیان کردن افکار خود را با صدای بلند، نشان می دهد که آنها با در نظر گرفتن افکار، احساسات و خواسته های خود و دیگران را درک و یا درباره آنها می اندیشند . گاهی این در بازی های آن ها با عروسک ها و مکالماتی که با عروسک ها دارند مشهود می شود .

بنابراین خرید عروسک و اسباب بازی برای کودک ، هم باعث سرگرم شدن آن ها می شود هم به رشد مغزی و توانایی های آن ها کمک شایانی می کند.

* برای سفارش محصولات کیدزلند بصورت عمده فروشی همچون عمده فروشی عروسک و عمده فروشی اسباب بازی  میتوانید بصورت مستقیم با مسئولین فروش ما در واتساپ در ارتباط باشید.

شماره تماس:  38406 – 021
شماره واتساپ مسئول فروش فلزی و اسباب بازی : 09120985065
شماره واتساپ مسئول فروش پولیشی : 09215269550

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • بهترین اسباب بازی آموزشی چیه؟

    پاسخ
    • مدیریت کیدزلند
      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۱۱

      سلام رضا عزیز
      بهترین اسباب بازی آموزشی برای کودکان وسایلی هست که ذهنشون رو درگیر کنه
      اسباب بازی تفنگ و عروسک صرفاً شخصیت های بسیار خشن و بسیار حساس از بچه ها میسازه
      وسایل ساخت خونه، جعبه ابزار، بازی فکری هایی اینها مواردی هستن که به بچه ها کمک میکنه و شخصیت هاشون رو شکل میده

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست