اسلایم پفکیآیا به دنبال روشی برای تقویت سیستم عصبی و عضلات فرزند خود هستید؟ فرزند شما همچنین با مشکلات استرس و اضطراب مواجه است؟ آیا تا به حال بازی با خمیر اسلایم را انجام داده‌اید؟ اگر تجربه با اسلایم را دارید، تأیید می‌کنید که استفاده از این ماده لغزنده و چسبنده به کاهش استرس کمک می‌کند. در این مقاله با ساخت اسلایم پفکی برای کودکان آشنا خواهید شد.

شما می‌توانید با این بازی‌ها، یک محیط سرگرم‌کننده و جذاب برای کودک خود ایجاد کنید و همه استرس او را کاهش دهید. همچنین بازی با اسلایم می‌تواند مهارت‌های حرکتی و ذهنی فرزند شما را تقویت کند. به علاوه، شما می‌توانید در طول بازی با اسلایم مفاهیم اساسی مانند حروف الفبا، اعداد و غیره را به کودک آموزش دهید. بنابراین با ما همراه باشید.

پیشنهاد بهترین کادو برای پسر بچه و دختر بچه | اسلایم هدیه ای جذاب برای کودکان زیر 10 سال

اسلایم پفکی بدون استفاده از بوراکس، چسب، رزین، مایع لنز، ماسک صورت و جوش شیرین

اسلایم پفکی

با این چهار فرمول دیگر نیازی به بوراکس و چسب چوب و خمیر اصلاح، مایع لنز و ماسک صورت یا سایر مواد گران‌قیمت نخواهید داشت و در نهایت اسلایم‌هایی خواهید داشت که با پوست دست سازگار هستند و برای بازی کودکان شما مناسب اند :

اسلایم پفکی در خانه بدون چسب و بوراکس با خمیر مجسمه سازی

برای روش ابتدایی و ساده تهیه اسلایم پفکی در منزل بدون استفاده از بوراکس و چسب، شما به یکی از موادی که برای مجسمه‌سازی استفاده می‌شود (مانند خمیر هوا خشک)، لوسیون بدن و در صورت نیاز رنگ غذایی احتیاج دارید. در ابتدا، مقدار مورد نیاز از خمیر مجسمه‌سازی را خارج کرده و به آن مقداری لوسیون بدن اضافه کرده و سپس شروع به مخلوط کردن کنید. در این مرحله، توصیه می‌شود که از مقدار زیادی از لوسیون استفاده نکنید تا با مخلوط کردن متوجه شوید که چه مقدار بیشتری نیاز دارید. سپس، به تدریج لوسیون بدن را به خمیر اضافه کرده و هر بار که مخلوط می‌کنید، بررسی کنید که خمیر به نرمی و پفکی شدن دلخواه شما رسیده و قابل کشش است. اگر تمایل دارید، می‌توانید برای زیباتر کردن اسلایم خود از چند قطره رنگ غذایی استفاده کنید.

خواندن این مقاله فراموش نشه! | روش های بازی با اسلایم {بازی با اسلایم خامه ای مفید است یا مضر}

اسلایم پفکی در خانه بدون چسب و بوراکس با فوم صابونی

برای دستور دوم تهیه اسلایم پفکی در منزل بدون استفاده از بوراکس، به جای چسب خمیری (بلوتاک) و فوم صابونی نیاز دارید. در ابتدا، مقدار مورد نظر از چسب خمیری را جدا کرده و به آن فشار دهید. سپس مقداری از فوم صابونی را به آن اضافه کرده و فشار دهید. ممکن است در اثر اضافه کردن فوم، تکه‌های خمیر از هم جدا شوند که نشان می‌دهد نیاز به افزودن فوم بیشتر است. در حین فشار دادن خمیر، فوم را نیز اضافه کرده و فشار دهید. خمیر را تا جایی فشار دهید و کشیده و فوم را اضافه کنید تا به بافت مطلوب برسد.

اسلایم پفکی در خانه بدون چسب و بوراکس با خمیر بازی

برای دستور سوم ساخت اسلایم پفکی در خانه بدون استفاده از بوراکس، به جای چسب و بوراکس از خمیر بازی و لوسیون بدن استفاده خواهیم کرد. لوسیون بدن نیز در اینجا مانند دستورهای قبلی به ما کمک می‌کند. اما با این تفاوت که این بار آن را به خمیر بازی اضافه می‌کنیم.

برای تهیه این اسلایم، ابتدا مقدار لازم از خمیر بازی را جدا کنید. کمی لوسیون را به آن اضافه کرده و خمیر را با دست‌های خود ورز دهید و کشیده و فشار دهید. سپس تا زمانی که به بافت دلخواه برسید، خمیر را ورز داده و لوسیون را برای افزودن انعطاف پذیری و نرمی به خمیر، به تدریج اضافه کنید. لازم به ذکر است که این خمیر به اندازه دستورهای دیگر کش نمی‌آید، اما دارای انعطاف پذیری بالا و بافت نرمی است که برای بازی مناسب می‌باشد.

بهتر است بدانید : معرفی انواع اسلایم خامه ای

اسلایم پفکی در خانه بدون چسب و بوراکس با نشاسته ذرّت

اسلایم پفکی

در دستور چهارم تهیه اسلایم پفکی در منزل بدون استفاده از بوراکس و چسب، از نشاسته ذرت و مایع ظرفشویی استفاده شده است. برای آماده سازی این اسلایم پفکی در خانه، نیاز به یک ظرف غیر شکستنی نیز دارید. در ابتدا، به نسبت 4 به 3، از هر پیمانه مورد استفاده (نشاسته و مایع ظرفشویی) را در ظرف ریخته و با کاردک آنها را مخلوط کنید. برای رسیدن به رنگ مورد نظر، می‌توانید از ترکیب رنگ مایع ظرفشویی و رنگ غذا استفاده کنید.

تا زمانی که مواد به خوبی مخلوط شوند، با کاردک آنها را به هم بزنید. سپس خمیر را با دست به خوبی ورز دهید. در صورت خشک بودن خمیر، از مقداری مایع بیشتر استفاده کنید و اگر شل بود، از نشاسته بیشتری استفاده کنید. دقت داشته باشید که این اسلایم شباهت بیشتری به خمیر بازی دارد، اما بافت آن بسیار نرم و پفکی است و برای بازی کودکان بسیار مناسب است.

 

لورم ایپسوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست