عروسک بچه گانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اینکه یک عروسک بچه گانه مناسب خریداری کنید بسیار اهمیت دارد. همه پدر و مادرها برای آسایش و سرگرمی فرزندانشان انواع و اقسام اسباب بازی ها را برای او فراهم میکنند اما چیزی که مهم است این است که آیا این وسیله در شخصیت کودک تأثیر منفی نمی گذارد؟ آیا روحیه او دچار آسیب نمی شود و در آینده دچار اختلال شخصیتی نمی شود؟

به همین دلیل امروز تصمیم گرفته ایم در مورد اینکه عروسک بچه گانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی کارآمد در مورد خرید انواع عروسک و اسباب بازی به شما بدهیم تا بتوانید هنگام خرید عروسک و خرید اسباب بازی انتخاب درستی داشته باشید.

 

سر و کله عروسک ها از کجا پیدا شد؟

از قدیم الایام عروسک ها در زندگی انسان ها حضور داشته و نقش موثری در ایجاد خلاقیت و ارتباطات انسانی ایفا می کنند.

یک تصور غلطی که وجود دارد این است که مردم فکر میکنند عروسک تنها برای دختر بچه ها بوده و پسران به عروسک ها علاقه ای ندارند.

در صورتی که این تصور کاملاً غلط است و عروسک ها برای بازی پسربچه ها نیز طراحی شده و بازی با عروسک در شخصیت کودکان تأثیر به سزایی می گذارد.

بازی با عروسک بچه گانه چه تأثیری دارد؟

در ابتدای زندگی کودکان، آنها با بازی همه چیز را یاد میگیرند. هم شادی و نشاط پیدا میکنند و سرگرم می شوند و هم در حین بازی کردن قوانین را یاد می گیرند.

برای کودکان بازی کردن و یادگیری به یک معنا هستند.

کودکان در موقعیت های تحریک کننده بیشتر و بهتر یاد می گیرند. بازی ها در واقع نوعی کلاس های آموزشی هستند که کودک را برای ورود به جامعه انسانی بزرگتر تربیت می کنند و به او می آموزند که شرط بازی با دیگران رعایت قوانینی است که برای بازی بهتر تعیین شده است.

بازی یک مرحله ای است برای رشد و آماده شدن برای بزرگسالی. بازی کردن با وسایل مختلف باعث اجتماعی شدن کودک می شود و او را برای فعالیت های نو آماده می کند و باعث می شود از حواس مختلف خود استفاده کند.

اگر دقت کرده باشید در تمام بازی ها کودکان قوه تخیل خود را درگیر می کنند و با تجسم هایشان خودشان را در موقعیت و مکان های مختلف تصور میکنند.

دقیقا در همین مواقع است که ما میتوانیم رشد ذهن کودکان و رشد شخصیت آنان را متوجه شویم.

اسباب بازی دخترانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اسباب بازی دخترانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
اسباب بازی دخترانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

همانطور که گفته شد خرید انواع اسباب بازی دخترانه باید به صورتی باشد که باعث تقویت ذهن، هوش، حافظه، خلاقیت و سرگرمی، افزایش مهارت های حرکتی و روابط اجتماعی باشد.

قبل از خرید اسباب بازی دخترانه میتوانید این اطلاعات را از وب سایت ما به دست بیاورید به طور مثال ما مجموعه ای از بازی فکری هایی که استعداد کودکان را شکوفا می کند را در وبلاگمان معرفی کرده ایم و می توانید با بهره گیری از اطلاعات مفید و مشاوره رایگان کیدزلند، اسباب بازی دخترانه مناسب بخرید.

سعی کنید اسباب بازی را برای دختر بچه ها انتخاب کنید که تخیلشان را به چالش بکشد.

این گونه اسباب بازی های دخترانه باعث می شود کودک داستان سرایی کند و شخصیت های مختلفی را روی کودکان بگذارد. همین کار باعث می شود قدرت فکر و تخیل و رویا پردازی کودکان تقویت شود.

اسباب بازی های مناسب برای این مورد :

  • عروسک های باربی
  • عروسک های پولیشی
  • ست آشپزخانه
  • اسباب بازی حیوانات

 

بعضی اسباب بازی ها نیز خلاقیت و هوش بچه ها را بیشتر درگیر می کند و باعث می شود کمی فکر خود را به کار بیندازند و برای حل معما ها تلاش کنند.

اسباب بازی های مناسب برای این مورد:

  • لگوهای جذاب و رنگی
  • بازی فکری های مناسب با سن فرزندان

 

در کنار این مواردی که ذکر شد باید دقت کنید که کیفیت و ظاهر وسایل را نیز بررسی کنید، اگر اسباب بازی های بی کیفیت خریداری کنید مجبور می شوید طی مدت زمان کوتاه تری دوباره اسباب بازی بخرید.

و حتی ممکن است هنگام بازی کودکان به آنها آسیب برساند.

 

اسباب بازی پسرانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اسباب بازی پسرانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
اسباب بازی پسرانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

از زمانی که عروسک های پولیشی به بازار آمدند با استقبال خوب مردم مواجه شد. اگر نمیدانید منظور از عروسک پولیشی کدام عروسک هاست باید مقاله بهترین عروسک پولیشی بر اساس سن کودک را مطالعه کنید.

عروسک های پولیشی و پارچه ای که نرم و زیبا هستند حس خوبی به بچه ها می دهند، چه آنهایی که شکل شخصیت های دخترانه هستند و چه عروسک های حیوانات.

بچه ها با بغل گرفتن این نوع عروسک ها در غیاب مادر، حس آرامش می کنند.

حتی پسران هم دوست دارند که با عروسک های پولیشی نرم بازی کنند پس آنها را سرزنش نکنید و اجازه بدهید که احساسات مختلف را تجربه کنند.

کودکان از بدو تولد نسبت به محیط اطراف خود حساسیت نشان می دهند، بازی برای کودک بیش از هر چیز یک تمرین مشترک است، یعنی به صورت مشترک با فرد دیگری انجام می شود و در طی این تمرینات، کودک فرصت پیدا می کند تا احساسات اجتماعی خود را پرورش دهد.

بازی به کودک این فرصت را می دهد که فقط به خودش فکر نکند، بلکه به اطرافیانش توجه کند و از حالت خود محوری خارج شود.

در بازی کودک یاد می گیرد که چگونه برای رسیدن به هدف فکر کند و چگونه با موانع و مشکلات روبرو شود.

 

عروسک بچه گانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اگر بخواهیم به طور کلی بررسی کنیم که عروسک بچه گانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد این موارد را میتوانیم بررسی کنیم.

 

تنوع داشتن عروسک بچه گانه

تهیه عروسک هایی با تنوع بالا میتواند کودکان را در موقعیت های مختلف قرار بدهد و ذهن آنها شکوفا شود. سعی کنید در خرید عروسک بچه گانه خلاقیت به خرج دهید و همیشه یک نوع عروسک یا اسباب بازی را برای کودکان خریداری نکنید.

 

ساده بودن طرح های عروسک بچه گانه

عروسک هایی با طرح های ساده و واقع بینانه به شکل بهتری می توانند به کودکان احساسات را نشان دهند و ذهن آنها را با رفتار های موجود در جامعه آشنا کند.

 

قابلیت شستشوعروسک های بچه گانه

هنگام خرید دقت کنید که عروسک ها و اسباب بازی ها قابلیت شستشو داشته باشند. چرا که به مرور زمان هر وسیله ای آلوده می شود و نیاز است که تمیز شود.

 

ضد حساسیت بودن عروسک های بچه گانه

کودکان به بعضی پارچه ها و الیاف حساسیت دارند بهتر است عروسک هایی را خرید کنید که ضد حساسیت هستند تا با خیال راحت کودکتان با عروسک هایش بازی کند.

 

عروسک بچه گانه با رنگ هایی جذاب

رنگ های شاد و جذاب باعث باز شدن روحیه کودکان می شود. سعی کنید از رنگ های جذاب برای خرید عروسک استفاده کنید.

همچنین هنگام خرید لباس های کودکان نیز از رنگ های جذاب استفاده کنید.

 

سایز عروسک بچه گانه

عروسک ها را در ابعاد و اندازه های مناسب انتخاب کنید. اکثر کودکان دوست دارند هرجا که می روند اسباب بازی های خود را همراه ببرند، اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که قابل حمل باشد و هنگام جا به جایی آسیبی به کودکان نرساند.

 

سخن آخر …

اگر بخواهم در انتهای این مطلب نکته مهمی را ذکر کنم باید بگویم هنگام خرید عروسک بچه گانه لازم است به یک سری نکات دقت کنید.

رده سنی کودکان را در نظر بگیرید.

توانایی های او را در نظر بگیرید.

دقت کنید عروسک ها شخصیت بچه ها را شکل می دهد.

متناسب با جنسیت کودکتان عروسک هایشان را انتخاب کنید.

هنگام هدیه دادن عروسک و اسباب بازی به کودکان حتما آن را با کاغذ کادو بپیچید تا کودک برای باز کردنش ذوق داشته باشد و بیشتر خوشحال شود.

حتمن هنگام خرید عروسک نظر بچه ها را بپرسید و با نشان دادن چند گزینه به او حق انتخاب بدهید.

عروسک هایی را خرید کنید که کیفیت و دوام خوبی داشته باشد و کودک تا مدت ها بتواند با آن بازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست